torsdag 11. juni 2015

Drømmen skjer

Kald og våt sommer gir drømmer




Har fått ut de fleste grønnsaker som er forhånds spirt..
Mitt forsøk no, eg sår grønnsaker rett i jorda. Har  mais duk (sort duk) på først. har gjødsla passe. Skjærer hull i duken og sår ulike grønnsaks frø for å sjå om dei kan bli modne i løpet av sommaren.
Har vore på Biltema og kjøpt elektriker rør+ duk og trekker over..
Øker temperaturen noen grader.. Gøy å  prøve nytt..


Kjekt å ha sauene gående rundt omkring når me heldt på ute med ting og tang..


Det er pissa bløtt, så det gjeldt å vera kreativ! Planke bitar redda situasjonen..


I går murte eg dette lille bede for ein av våre 4 syrener. Har ikkje murt på sikkert 20 år. Gud kor gøy, sjøl om regnet bøttet ned.



Så var det å sei god natt til hønsene som hadde vagla seg Slukke lyset og stenge døren. Takk for lykkelige egg, og for trivsel på Garden!


Nyter de første knoppene på klatre- rosene foran huset..


Glede over de første tomatblomstene...Sjøl om Christina og Martine som har fått frø av meg, dyrket tomater for første gang har fått tomater på 2-3 cm!  Og det på skyggesiden på Laksevåg! Overnattet der i natt berre for å innspirere om det virkelig gjorde det. De var såå store.. 


Druehjørnet har fått ny vokster mulighet.. Det stod vann i grunnen under, derfor fant vi på denne løsningen. Så nå er eg spent OM drømmen min om druer fra taket går i oppfyllelse!



Agurken  ser ut til å kose seg i drivhuset, men enda har ingen  agurker begynt å vokse. alle er kun 2-3 cm. lange..enda..vi får se..


Det spennende i dag har vært å så rett på friland, på sort duk. (Øker jord temperaturen). OG å lage spiler og hvit duk over. Øker også varmen. Da er det bare til å sette seg til å vente på resultatet, uasett vær og ving. 
God dyrking til deg fra meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar