tirsdag 14. april 2015

Hver dag er en sjelden glede, et skinnende eventyr.Må innrømme, ikke alle dager er slik..Men denne dagen har blitt det..


Våkner alltid tidlig, og starter min dag på min måte, med morgen meditasjon med edderkopp kabal på PC, god tid å tolke drømmene mine, er det et budskap fra mitt ubevisste i natt?

Så nyter eg kaffi og min heimelga røyk..så kan dagen starte, og Bent kommer til overflaten fra sin dype søvn.

Dagens start er å vekke hønsene våre.


Får returbrød fra Godt Brød, Kulinarisk i Knarvik, det elsker det.

Så er det litt såing igjen. Og eg har fått fatt i en "såmaskin" fra Solhatt som gjør såingen mye enklere, og veldig lett å få de overflødige frøene tilbake i frø posen.


Eg har fått et oppdrag fra en bonde, "gullerot Helge" som ville gjerne at eg forspiret mange grønnsaker for han. det har eg frydet meg med.. Her er mer såing på gang.


Denne gro kassen laget Bent for at eg trodde at hestemøkk er hestemøkk, og den ville gi varme fra seg, uasett..Slik ble det ikke, det må fersk hestemøkk til, så vi møtte gi de extra varme med vifteovn i starten, Det har funket, men de er blitt litt lange.. det kan eg hjelpe til med å gi de litt jord rundt stengelen.. Så får vi se når de skal settes ut i åkeren om kanskje en måned..


Eg berre elska revebjeller, også fordi det er det einaste me kan ha som blomster på Garden i det fri p.g.a. våre fritt-gåande sauer. Dei liker ikkje revbjøller, dei får stå i fred. Så eg har tatt inn nokre revebjøller i drivhuset slik at dei kan blomstra litt  tidleg når eg set dei ut..kjekt å sjå kor dei veks.


Bent helt på å laga eit nytt naturgjerde utanfor drivhuset vårt. han kosa seg med det..


Eg helt på med å laga litt kunst i inngangspartiet på parkering plassen..Ved er gøy!



Nå er det tid for en røyk, men tobakken min er blitt lit tørr..Den får noe sprayer med Jægermeister, så er den berre herlig.



Så stormregnet det, plutselig..og hønene ville gjerne inn i drivhuset, det får de ikke !


Ved er terapi. har vore det for meg i mange år. depresjon har berre forsvunne når eg har kuttet, høgget og fellet trær. kan anbefales som terapi!


Fritt gående høns rundt beina er tingen for meg. her framfor vår 115 år gamle brønn, som er meislet ut i stein, slik at brønnen innvendig er rund. Eit syn for Gudar.Og min kjære Bent har laga eit slik vakker topp på brønnen. takk, Bent!



Noen få frø skal lys spire, en av de er stokkroser. her er et frø i ferd med å våkne til live i vinduskarmen.



Levende varme er berre livgivende.. Har elsket det hele mitt liv. Å høggje tre varmer ikke bare ein gang...Mange ganger ,så no er kvelden kome, fyr igjen på peisen, og våre ny sådde frø får den varmen dei treng, og eg treng den og.


Så vil eg gjerne dele min takk til NRK P1+ og Dab radio.. Og masse god gammal musikk, og til tider gode innslag, og heldigvis ikke reklame (det kan eg alt om som 15 år som dekoratør)... og håper på en kanal uten de utrolig triste nyheter.. Når kommer glad nyhetene???


Gud kveld alle som les dette innslaget 









1 kommentar:

  1. Du er så herlig! Takk for at du skriver og deler :) <3

    SvarSlett